رئیس آبفای شهری کامیاران گفت: به منظور برخورد با مصرف بی رویه آب و مقابله با بحران کم آبی  در این شهرستان پلیس آب تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛یدالله اسدی  با اشاره به اینکه دو اکیپ پلیس آب در این شهرستان برای برخورد با متخلفان حوزه آب تشکیل شده است،گفت: طبق دستورالعمل وزارت نیرو و برابر قانون، آب مشترکان پر مصرف قطع و برای آنها جریمه های سنگین در نظر گرفته می شود.
وی افزود: از دیگر وظایف پلیس آب گشت زنی در کوچه های شهر و تذکر لسانی به کسانی است که از آب شرب برای شست و شوی ماشین، قالی، حیاط و جلوی درب منازل و مغازه های خود استفاده می کنند.
اسدی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشور برای هر نفر طی 24 ساعت 153 لیتر است، بیان کرد: تابستان امسال این میزان در کامیاران 223 تا 240 لیتر بوده که بیش از سرانه مصرف در کشور است.

اسدی با بیان اینکه 20 درصد مشترکان شهری کامیاران الگوی صحیح مصرف را رعایت می کنند، تاکید کرد: 50 درصد این میزان، جزء مشترکان پر مصرف و 30 درصد بقیه خط قرمز مصرف آب را رد کرده اند.
رئیس آبفای شهری کامیاران گنجایش منبع آب این شهر را پنج هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: شهر کامیاران با 17 هزار و 700 مشترک و 305 کیلومتر شبکه آبرسانی با میانگین 30 اتفاق در ماه، دارای کمترین اتفاقات حوزه آب در میان شهرستان های استان کردستان است.
به گفته وی، شهرستان کامیاران با 2/19 هدر رفت آب کمترین میزان هدر رفت آب را از میان شهرستان های استان کردستان دارد.

گفتنی است؛60 درصد آب شرب شهری کامیاران توسط 6 حلقه چاه عمیق و 40 درصد بقیه از محل سد گاوشان تامین می شود.

انتهای پیام/م

پلیس آب درکامیاران تشکیل شد



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.